Textual description of firstImageUrl

Mijn vakantie in India - My vacation in India

vrijdag 21 mei 2021

 

Afgelopen week een korte vakantie in India. Op zoek naar Spotties. In het 'Bamboe Park' kwam ik naast houten dieren gelukkig enkele tegen.
Zie hoe heldhaftig ik ben!

Het was even heel goed zoeken én zeer snel een foto maken, want ik zag net nog een Spoty in de bek van een slang wegzakken. 
Om in de sfeer te blijven heb ik bij een prachtig beeld een slinger met oranje bloemen opgehangen.
Kleuren spelen een belangrijke rol in India. Als iemand een geurende bloem offert aan een god of godin, geeft hij zijn hart in zijn of haar handen. 


Goden hebben hun voorkeurkleuren. Geel is de zorgzaamheid en rood verjaagt het kwaad.
En wat zag ik? Een Spoty, mijn dag kom niet meer stuk.
Wat een belevenis zo'n weekje in India
Volgende week ben ik benieuwd of mijn animatiefilm gereed is. Dan kan iedereen zien dat ik óók tekentalent heb!!

English version
Last week a short vacation in India. Looking for Spotties. In the 'Bamboo Park' I fortunately encountered a few animals besides wooden animals.
See how heroic I am!
It was a very good search and very quick to take a picture, because I just saw a Spoty sink into the mouth of a snake.
To stay in the mood, I hung a garland with orange flowers next to a beautiful statue.
Colors play an important role in India. When someone offers a fragrant flower to a god or goddess, he puts his heart in his or her hands.
Gods have their preferred colors. Yellow is caring and red chases away evil.
And what did I see? A Spoty, my day will never go wrong.
What an experience such a week in India.

Next week I am curious if my animation film is ready. Then everyone can see that I also have drawing talent !!
ByeBye, Volkert

Geen opmerkingen